Adequació i millora de la zona dels Xops a Flix

“Els Xops”, al meandre de Flix, és una zona de bosc de ribera adequada com a espai recreatiu i lúdic.En els últims anys, per les característiques d’aquest tipus de bosc, la vegetació havia anat creixent de manera salvatge i s’havia acumulat a l’espai. Al ser una zona per a l’ús públic, la massa forestal inestable i l’acumulació de restes vegetals i fusta morta podia comportar problemes:
🍂 Perill de caiguda de branques
🔥 Increment del risc d’incendi
🦗 Problemàtiques causades per plagues
💦 Perill durant les avingudes d’aigua
🌪️ Major risc durant episodis de vent

Quines actuacions hem fet per millorar l’espai?

Selecció de peus: menys peus però més ben formats. Els boscos de ribera són molt dinàmics, els arbres creixen amb rapidesa i buscant la llum, cosa que fa que ens trobem amb arbres molt alts, torts i amb gran densitat. En aquesta actuació, es van seleccionar els peus amb més possibilitats de créixer en bones condicions i es van eliminar aquells que podien suposar algun risc per als usuaris de l’espai.
Neteja de vegetació. Es van enretirar branques podrides i mortes de molts arbres, així com altra vegetació que s’havia acumulat d’anteriors riuades, per exemple. També es va retirar vegetació exòtica invasora com el negundo.
Retirada d’arbres de la passera. A la passera que voreja el riu també hi estaven creixent arbres entre les escletxes, que s’han retirat per evitar més danys en aquesta infraestructura.
Totes aquestes actuacions s’han dut a terme en el marc del conveni amb l’Ajuntament de Flix.
Scroll to Top

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per obtenir dades estadístiques de la navegació dels nostres usuaris i millorar els nostres serveis. Si accepta o continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació aquí.